петък, 6 април 2012 г.

Трите големи идола в човешкото сърце

1/ Страх - Който се страхува от човеци, все едно си слага примка на врата. Страх да не бъдеш наранен от това, че някой те е сложил в определена категория на своето мислене, защото например не си такъв, какъвто трябва да бъдеш, според неговия критерий за добро и зло. Страх да не бъдеш отхвърлен, което сочи към следващия идол.
2/ Лицемерие - Да се представяш като такъв, какъвто не си. Да се преструваш на повече от това, което ти е дадено. Да не си наясно кой си, по кой път вървиш и в каква посока.
3/ Егоизъм - Понеже няма цел, има само тук и сега. Егоизмът е цар в настоящия момент. Аз искам нещо, което заслужавам. Аз искам нещо, което ми принадлежи по право. Аз искам, аз мога, аз знам. Всичко е "АЗ".
Тези идоли са преплетени един в друг и техните изисквания към човека са за смърт. Всеки жив човек ги има в сърцето си. Никой не може да ги победи със собствени усилия. Само този, който има очи би ги видял и би извикал за помощ. Бог се отзовава на допускащите го за помощ. "Който има уши да слуша, нека слуша".

Няма коментари:

Публикуване на коментар